Friboo.dk er reklamefinansieret – og alt der læses på denne side skal betragtes som reklame.

Sådan kan salg af CBD være en forretningsmodel

Leder du efter den næste store forretningsidé? Så er du landet det rigtige sted. CBD-produkter er et nemlig et voksende marked. Og der er stadig kun få danske forhandlere. Læs her, hvordan du kan få en bid af kagen og bruge CBD i en forretningsmodel!

Flere og flere danskere begynder at få øjnene op for fordelene ved at bruge naturmedicin. De bruger det både som supplement til almindelig medicin og til generelt at få det bedre i hverdagen. Og en af de hurtigst voksende kategorier på helsemarkedet er CBD-produkter.

CBD er en forkortelse af cannabidiol, som stammer fra cannabisplanten. I modsætning til ren cannabis kan du ikke blive høj af det, hvorfor det er lovligt at sælge og anvende i Danmark. Til gengæld har flere brugere af produkterne rapporteret lindring af smerter og reducering af stress. Uden at der dog er videnskabelig bevis for virkningen.

Hvilke CBD-produkter vil du forhandle?

Der er endnu kun få forhandlere af CBD-produkter i Danmark. En af de største spillere er firmaet Raw Organics. Du kan se webshoppen Raworganics.dk her. De har brandet sig som eksperter på cannabismarkedet, og har et stort udvalg forskellige produkter.

Vil du også gerne ind på cannabismarkedet? Så skal du først og fremmest bestemme dig for, hvad du vil sælge. Vil du fokusere på CBD og sælge f.eks. olier, cremer og lignende? Eller vil du bredere ud at sælge flere forskellige helseprodukter?

Mangler du inspiration? Så er det altid en god idé at besøge konkurrenter som Raw Organic. Hør hvordan, og hvorfor de valgte at forhandle cannabidiol. Læs mere om visionen her.

Hvordan og til hvem vil du sælge?

Når du har tænkt over, hvilke produkter du vil sælge, skal du tænke over hvem og hvordan.

Hvem er din målgruppe? Vil du sælge til de unge, der er interesserede i lovlig cannabis? Eller vil du fange den ældre gruppe, som rapporterer at opleve de potentielle gavnlige virkninger af CBD?

Herefter skal du overveje, hvordan du fanger din målgruppe? Skal du satse på at komme ud i helseforretninger eller lave din egen fysiske butik? Eller er det bedre at åbne en webshop og brande din virksomhed på de sociale medier.

Lav en forretningsplan baseret på CBD

CBD er et oplagt marked at gå ind på. Det er voksende, men stadig småt, og der er stort potentiale for, at du kan få en bid af kagen.

For at lave en forretningsplan baseret på CBD, skal du kunne svare på disse fire spørgsmål:

  • Hvad giver du kunderne?
  • Hvordan køber de det?
  • Hvordan får du fat på det?
  • Hvordan får du en positiv bundlinje?

Tænk over produkttyper, målgruppe og leverandør. Og overvej både produktet, salget, organiseringen og økonomien.

Det er en god idé at have alle tingene skrevet ned, inden du for alvor går i gang. På den måde kan du holde overblikket i hele processen. Det giver også et bedre indtryk, hvis du skal have fat i investorer og samarbejdspartnere.

Men uanset, hvordan du går i gang, er det oplagt at gå ind på markedet for cannabisprodukter. Og det kan være et godt sted at begynde, hvis du gerne vil starte en succesfuld virksomhed op!

Share the Post: